Sunday, January 20, 2013

Inov 8 Bare Grip egy maraton után




Tegnap futottam a Bartina maraton teljesítménytúrán 43 km-t a Bare Gripben. Előtte este nem nagyon tudtam eldönteni, hogy egy régi, hagyományos Sauconyban, az Inov 8 Trailroc 245-ben vagy az Inov 8 Bare Gripben fussak. Reggel a rajthoz már csak a 2 Inov 8 jött velem, mert a hó és a sár komolyabb bütyköket igényelt. A startnál aztán a Bare Grip mellett döntöttem, mert az kapaszkodik a legjobban. Tartottam tőle, hogy talán túl korai egy teljesen csillapítás nélküli cipőben futni egy maratont, de úgy voltam vele, hogy biztos nem lesz komoly gond. Nem is volt :)


Sajnos a beígért fagy nem jött el éjszaka, így a friss hó alatt a sár csúszott. A cipő nagyon jól kapaszkodott a kisebb hóban és a fagyott, sáros részeken. A ritka bütykök hátrányát a porhóban éreztem csak egy kicsit, mert olyan, mintha egy gereblyével próbálnám húzni a havat. A ritka bütykök szép csíkokat húztak a hóba. Lefelé és a rézsútos részeken nagyon jól kapaszkodott a cipő. A pálya vége felé volt egy komoly lejtő, az már nem esett jól a vádlimnak. Hozzá kell tennem, hogy 5 éve nem futottam maratoni távot. Főleg nem havas terepen. Ami meglepő volt, de végülis teljesen érthető, hogy ma (másnap) nem fájt a térdem és nem volt a szokásos robotmozgás sem. A talppárnámat éreztem egy kicsit, de semmi zavaró.
A cipő ritka szövésű felsőrésze elég hamar átengedte a havat, így a több, mint 5 órás futás végére teljesen vizes volt a lábam. Futás közben ben zavart, de befutás után gyorsan megszabadultam a cipőtől és a vizes zoknitól. A cipő jól vizsgázott, a forefoot futóstílus bevált. A térdem jobban bírja a futást, mint 5 éve, pedig jobban ropog már. A lényeg a sok apró lépés!

Hamarosan Inov8 Trailroc 245 bemutató...

No comments: