Wednesday, March 20, 2013

New Balance Minimus Trail (MT10) tapasztalat



Már egy ideje szemeztem a cipővel, de csak pár hete szereztem be hosszas nézelődés után. Az Overlandbudapest boltjában szerencsére futópadon is kipróbálható a cipő, így könnyebb dönteni.
A boltba úgy mentem be, hogy utcára szeretnék Merrel minimál cipőt, aztán egy óra múlva terepfutócipőben jöttem ki :)
Ahhoz képest, hogy Inov8-ből 45-ös méret kell, New Balance-ból a 47 éppen jó.
Két napig csak utcára használtam zoknival és zokni nélkül is. Mindkét esetben nagyon kényelmes volt.
Ezután volt szerencsém a Zala megyei Cserszegtomaj dombjain kipróbálni cipőmet, ahol több alkalommal futottam változatos terepen.
Elvileg 4mm-es sarokemelése van a cipőnek, ami nálam a felső határ, ha minimálról beszélünk. Ez a sarokmagasság viszont nagyon kényelmessé teszi utcai használatra is a cipőt, illetve futás közben sem büntet, ha véletlenül sarokra érkezik a futó.
A talp mintázata a régi buszpadlókat idézi, aszfalton kényelmes, nem sáros terepen jól tapad.

A felső rész érdekessége a lábfejnél átívelő pánt, ami nagyon jól tartja a lábfejet a lábujjtövek mögött. A lábujjak szabadabban mozoghatnak a széles cipőben, miközben a pánt és a fűzős rész a lábat stabilan fogja.

A talpbetét nem kivehető, gondolom a mezítlábas futás miatt.
A cipő utcán és terepen is nagyon kényelmes. Fényes járólapon nagyon csúszik a talp, egy étteremben majdnem elestem.
Én egy konszolidáltabb színösszelítású példány szereztem be, így utcára is használom néha(ha éppen nem totál sáros :), mert annyira kényelmes. Terepen 15-20 km-es távokat futok benne. Csapadékos időben szerencsére nem tartja a vizet, könnyen szárad a felsőrész.
Sárban, hóban a talp mintázata miatt nem tapad olyan jól, de alapvetően száraz időben minden terepre ajánlom. Szerencsére a New Balance Minimus kollekció nagy része elérhető itthon is. Valamivel olcsóbbak, mint az Inov8 termékek, de a futott kilométerek fogják eldönteni, hogy hoszzú távon mi éri meg jobban.


No comments: